Nyelvtanár, tankönyvíró vagyok. 1987-ben végeztem az ELTE BTK-n német-történelem szakon, azután középiskolában, nyelviskolákban, 2006 óta a saját nyelviskolámban tanítok németet és angolt. Kilenc évig dolgoztam szerkesztőként és tankönyvszerzőként a Nemzeti Tankönyvkiadónál, de a tanítás akkor is jelen volt az életemben.

2023. szeptemberétől vagyok a Dornachi Akademie für Antroposophische Pädagogik magyarországi tagozataként működő Antropozófiai Pedagógiai Műhely levelező hallgatója. Mivel ez egy duális képzés, a gyakorlati képzés párhuzamosan folyik az elméletivel. Az én gyakorló helyem a Pátyi Waldorf Iskola, ahol az első félévben óraadóként 14 órában dolgoztam. A második félévtől helyettesítő tanárként ez kiegészült 19-re. Jelenleg a 2., 4., 5., 7. és 8. osztályokban tanítok. Németet és/vagy angolt, illetve kézimunka órákat is tartok helyettesítőként, német nyelven. (Rendkívül érdekes és ez idáig sikeres nyelvpedagógia kísérlet.)

Nagy élmény, hogy használhatom azokat az idegen nyelvi tartalmakat, amiket évek óta fejlesztek, és a nyelviskolai csoportjaimban használok is. Ezek alapja olyan célnyelvi irodalmi művek (ifjúsági regények), amelyek kiválasztásánál figyelembe vettem a nyelvtanulók érdeklődését. Ezeket az irodalmi szövegeket először leegyszerűsítem, majd a kerettantervi követelmények figyelembe vételével didaktizálom. Nagy öröm, hogy az így keletkezett „tananyagot” itt a Pátyi Waldorfban is rugalmasan, „élőn” kezelhetem. Ez a tananyag ugyanis egy olyan kiindulási alap, ami folyamatosan „alakul”, fejlődik a tanítási gyakorlatomban, az órai „használatban”.

Nagyon inspiráló, hogy a gyerekek minden osztályban kivétel nélkül szeretik és élvezik a nyelvelsajátítás e formáját, „vevők” a tanévet átívelő projektmunkákra. A nyelvórai tevékenységeink „megmozgatják” őket a közös könyvkészítéstől a hangoskönyv-készítésen át a színházi előadásig.